11.02.2022

Fremover kan borgerne i Region Midtjylland kontakte Patientkontoret via en ny online løsning.

For mange patienter er det nu slut med at hænge i kø i telefonen til Patientkontoret inden for en bestemt åbningstid. I stedet kan patienterne komme i kontakt med Patientkontoret via en onlineformular, som er tilgængelig på alle tider af døgnet. Når patienten har udfyldt formularen bliver patienten ringet op af en patientvejleder, der har haft mulighed for at sætte sig ind i patientens sag på forhånd og derved hurtigere kan vejlede og hjælpe patienten.

Samtidig med udviklingen af den nye digitale platform har Patientkontoret nedbragt den ophobning af henvendelser, der i efteråret 2021 medførte lange svartider. Dette medfører, at der ikke tages en stor bunke ældre henvendelser med over til en ny løsning og at patienterne nu oplever korte svartider.

Det er forventningen, at det med implementeringen af den nye digitale løsning fremover kan sikres, at den korte svartid for patienterne kan opretholdes i normaldriftssituationer.

Formularen kan tilgås på patientkontoret.rm.dk

Det er stadig muligt at ringe til Patientkontoret på 7841 0444, hvor medarbejdere kan hjælpe med at udfylde formularen.