Alle standardordinationer, standardordinationspakker og lægemiddelblandinger fra Hospitalsapoteket i Region Midtjylland skal nu bestilles via Serviceportalen i Citrix. Det giver en mere præcis og effektiv bestilling.

Standardordinationer (SO), standardordinationspakker (SOP) og lægemiddelblandinger (LB) har siden februar skulle bestilles via serviceportalen.

Her har det sikret, at man kun skal svare på de spørgsmål, der er relevante for netop den specifikke bestilling. Det giver en mere effektiv bestillingsproces.

Sådan gør du:

  1. Åbn Serviceportalen ved at klikke på ikonet i Citrix
  2. Klik på "Jeg mangler noget"
  3. Vælg "Alle services".
  4. Søg på Standardordinationer og tryk på ikonet.
  5. Vælg herefter, hvad du har behov for og svar på de tilpassede spørgsmål.

Når du bestiller i serviceportalen, kan du også:

  • Bestille flere enkelte standardordinationer samtidigt og evt. som en pakke.
  • Lave rettelser i eksisterende standardordination eller lægemiddelblanding.
  • Følge din bestillings status og skrive spørgsmål.