Udskrivelses-app'en er blevet opdateret
Opdateringen af hospitalets udskrivelses-app sker på baggrund af ønsker fra det kliniske personale i Netværket for Sikre Overgange.
29.05.24
Sådan ser udskrivelsesapp'en ud. Find den her http://www.regionshospitalet-horsens.dk/apps/information-om-udskrivelse/.
Hospitalets udskrivelses-app indeholder forskellige vejledninger til brug for kliniske medarbejdere, når en udskrivelsesproces skal planlægges.
App'en kan bl.a. bidrage med at skabe struktur i processen og kan anvendes under hele patientforløbet.
Nyt i udskrivelses-app’en er bl.a.:
- Ny boks med praktisk information vedrørende udskrivelse af patienter med stomi, dræn eller ernæringssonde.
- Opdateret boks med forskellige lægefaglige vejledninger.
- Nyt indhold vedr. madordninger og oplysninger om private leverandører af hjemmepleje i kommunerne.
- Revision af vejledninger til f.eks. udarbejdelse af plejeforløbsplaner og udskrivningsrapporter.
- Ny boks med en alfabetisk oversigt, som giver mulighed for at søge efter specifikke vejledninger.
- Gennemgribende opdatering af de tre bokse; Udskrivelse fra sengeafdelinger, udskrivelse fra Akutafdelinger og IV-behandling mm.
Alle hospitalets vejledninger er desuden oprettet i e-dok, så alle har mulighed for at holde sig opdateret på ny viden gennem brug af abonnements-funktionen i e-dok.
Arbejdet med at opdatere hospitalets udskrivelses-app har været igang igennem længere tid, og den nye version er opdateret i et tæt samarbejde mellem relevant klinisk personale, Kommunikationsenheden samt Kvalitet og Sundheds IT.
Kontakt
Betina Ørbæk Sørensen
Sundheds-IT konsulent
Tlf. 4032 6205
betinser@rm.dk
Sarah Gade Olsen
Sundhedsfaglig konsulent
Tlf. 2169 4545
saraoles@rm.dk