13.05.25

Ældre medicinsk patient.jpg

Den nye digitale løsning sikrer en mere smidig forsyning til patienterne og frigør samtidig ressourcer på hospitalerne.

Her på Regionshospitalet Horsens opretter Indkøb, i samarbejde med afdelingerne, et specifikt varesortiment til hver afdelings hjemmepatienter.

Patienten logger ind i en webshop med MitID og kan derefter bestille de varer, som afdelingen har godkendt til netop den patient.

Indkøb fungerer i hverdagene også som supportfunktion, som de ikke-IT-kyndige patienter kan kontakte for hjælp til bestilling.

Når en bestilling er afgivet, plukker regionslageret varerne og sender dem direkte til patientens hjemadresse med GLS-pakkepost.

Afdelingen er fortsat ansvarlig for vejledning i brug af varerne.

Implementeret i Stomiklinikken

Løsningen er allerede blevet implementeret med succes i Stomiklinikken.

Webløsningen reducerer den administrative byrde for afdelingerne, da den mindsker behovet for manuel håndtering af bestillinger og forsendelser. Den frigør samtidig værdifuld lagerplads på hospitalerne og sikrer, at patienterne modtager deres varer hurtigt og effektivt.

Løsningen giver desuden patienterne en mere selvstændig og fleksibel bestillingsproces, hvor de kan bestille varer, når de har behov for det, uden at skulle kontakte afdelingen.

En stor del af det praktiske arbejde med overgangen til webløsningen kan Regionshospitalet Horsens Indkøb hjælpe med at løse.

Hvis løsningen er relevant for afdelingens hjemmepatienter, så kontakt Indkøb for yderligere dialog og information indkoeb@horsens.rm.dk.

Kontakt

Helle Petersen

Indkøbskonsulent
Tlf. 7842  5116 man-fre kl. 10-14
hepeer@rm.dk